Soha nem nézek önszántamból romantikus filmeket. Pláne romantikus vígjátékokat. Egyszerűen nem szeretem. P. azt mondta, megvan az oka, hogy miért nem szeretem az ilyen dolgokat. Nem csak a filmeket… sok más dolog van, amire más azt mondja “Ez milyen szép…!” én egyszerűen annyit reagálok rá – van hogy hangosan, van hogy csak magamban – “Blöeáh…” és ebben az artikulálatlan hang foszlányban azt hiszem minden benne van. Szóval P. azt mondta egyszer, egyszerűen azért nem szeretem az ilyen dolgokat, mert nem vagyok benne. Ha egyszer olyan helyzetbe kerülök, hogy megtudom milyen érzés, majd én is másképp fogok reagálni az ilyen dolgokra. De most nem ez a lényeg…
Tegnap este leültünk megnézni a Tökéletes pasit. Kezdés után kb. 10 perccel Keresztapám megkérdezte: “Ebben a filmben történni is fog valami??” Mondtam, persze, a vége előtt 20 perccel jön a film tetőpontja, a szereplők mélypontja (mikor mindenki pánikba esik, mikor minden elromlik, minden hazugság kiderül…) aztán a végére minden megoldódik.
És így is történt. De az igazsághoz azé’ hozzátartozik az is, hogy miután mindenki padlóra kerül, és úgy érzi kilátástalan a helyzete, elhangzik a film tételmondata, az élet egy nagy igazsága, ami segít, hogy a szereplők túltegyék magukat a válságon. Tény: a mondat ami elhangzik igaz, és az ember akár még el is gondolkodhat rajta. De! Én nem láttam még olyan filmet, ami akkora életbölcsességet fogalmazott volna meg, hogy azért megérte volna végignézni egy ilyen tucatfilmet. Persze ízlések és pofonok, van aki anélkül hogy azt a bizonyos egy mondatot meghallaná többször is meg tudja nézni ugyan azt a filmet, és sokadjára is ugyan úgy élvezi, mint elsőre. Hát én nem. De mostantól (persze csak egy ideig) önszántamból fogom nézni és keresni az ilyen filmeket, hogy mindezt (a film vége előtti tetőpont – mélypontot, és az elhangzó nagy életbölcsességet) tényekkel alátámasszam.
Tehát móka indul, 5-6 film után újra előszedem a témát és leírom tapasztalataimat!

A bejegyzés trackback címe:

https://merrevanazertelem.blog.hu/api/trackback/id/tr131801772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása