Nem tudom mióta tervezem, hogy megmutatom ezt neketek. Hát most végre itt van!
Vannak előadók, akik szöveget nem tudnak írni, vannak akik a zenét másolják...És van a Kilakikitt.... Igen, ez a nevük. Ha másért nem márcsak ezért is érdemes megemlíteni őket. Most viszont nem a név a lényeg, hanem a szöveg. Nézzétek el nekem, hogy nem kezdtem el minden egyes sorát értelmezni, és így mondom azt, hogy nem értem. Mármint.... vannak benne jó gondolatok, de ezekkel a rímekkel mindent tönkretesznek. "Nekem azt tanították, hogy ne packázz a pékkel! Főleg ne éjjel - kéjjel..."

Fele ennyi rímmel, és kicsit több meggondolással sokkal igényesebb szöveget lehetett volna írni, én úgy gondolom.
Sokadszori hallásra egyre inkább azt érzem, hogy személyes élmények, tapasztalatok állnak minden egyes sor mögött, és ezért nem értem a lényeget.
Viszont tételezzük fel, hogy van értelme mindennek. Akkor is ott lebeg még két válaszra váró kérdés:

1. Hogy lehet így rímeket írni?? És ráadásul ennyit...

Ja! Ha tré kell,
ahhoz csak az utca meg a tér kell
mondd miért van az, hogyha élni akarok,
akkor vér kell?

Nekem azt tanítottak,
hogy ne packázz a pékkel!
Főleg nem éjjel-kéjjel.
Inkább szaladjon el 1 rabló szúrt sebbel, méllyel!

Mihamarabb essek széjjel!
Az éjszakában mozgunk mi ramszeszéllyel!
Mi nem akarunk békét, meg hogy Ramses éljen!
EZ elképzelhetetlen, mint hogy befaggyon a Gangesz télen!

Ha nem válnak be a dolgok neked ebben az évben.
ha nem úszod meg épségben tesó, 
te akkor se legyél tétlen!
Nem bízhatok senkiben, mert senkise vétlen.

Felkészültem a harcra!
Hogy megleptek kétlem...
Az 5 köcsög közül, mindegyik meglett végre!
Majd térdelnek a sitten a buzik között az élen!

Ha eljutnak hozzátok, nem hagynak semmit a széfben!
Rábaszol, ha sok stexed van a szekrényben!
Szétbasszák a fejed, jó ha tovább élsz szegényen..
Kurva annyukat, hogy harapnának a szegélyre!

Már én is fázom, de őket ki teszi jégre?
Dúrjon le a picsájukba pékné mélyre!
Azt hitték, hogy majd mi szarunk az egészre;
de mostmár kivan a faszunk a TŰZSZÜNETNEK VÉGE!

[Harakiri]

A tűzszünetnek vége! Mondjuk eddig se spóroltam..
Ha kifogyott a táram? Faszszopó én mindig pótoltam!
Vágják rólam, hogy én soha be nem hódoltam,
Ne szarakodj a Jakabokkal utoljára most szóltam...

Killakikitt!? Akik szétbasszák a picsádat!
Én leszek a ráadás, ajánlom ne láss pipának..
Süllyesztő! X-ellek, nem pedig pipállak!
Szemét szagod olyan, mint egy szérkúrt büdös pinának!

Munkálj a faszba! A gengszterek majd kivárnak!
A magadfajta parázik, de a Killák bárhol kiállnak!
A rangod alattvaló, ne érezd magad királnyak!
Leszarom magasról, -köcsög- hogy mögötted kik állnak!

Megeszlek ebédre, utánna meg kihánylak!
Beszarnak a stílusomtól, fulladnak meg. Zihálok!
Föld alá teszlek. Nem látod többé a napot!
Ha mozdulok vess keresztet! hívhatod majd a papot!

Szétbaszott az élet, mint agysejteket az alkohol.
Ki az utcán hibázik, megtanultam, hogy meglakol.
Nem úszok a cashben. Én ezt veszem már alapul,
de ha tervezem a jövőmet szép lassan ki is alakul.

[Tirpa]

Én nem maradok háttérben! Bekattannál, ha átélnéd azt, amit átéltem!
Azt se mondanád, hogy kár értem, hogyha kiderülne, hogy nincs házam, csak pár évem!
Én megöltem az alapokat, ez a CD, amin levezetem a haragomat.
Mindennap kiadom a dózisom, az adagomat, kevés MC előtt emelem meg a kalapomat.

Tévedsz te fasz, ha azt hiszed, hogy nekünk te árthatsz!
A szemünkben csak gyűlölet van mit láthatsz!
Addig használd a lábad, amíg még járhatsz!
Vigyázz!- mert te is könnyen közellenséggé válhatsz!

Amíg én idekint a pinákat nyálazom, addig a sitten a seggedet basszák szárazon.
Majd ott benn, flesselgethetsz 100 faszon!
Azt hitted, hogy megúszod..
De ÉN tudtam, hogy rábaszol!

Ha kérdése van a népnek, 'z én valászom..
Figyelnek, ha én dumálok, mint mikor apád baszom...
Beindultam, nem taposok a fékre
mert mostmár kivan a faszom a TŰZSZÜNETNEK VÉGEE!

2. Mit keres a dalban egy jólismert Edda szám alap motívuma? Mi a kapcsolat??

A bejegyzés trackback címe:

https://merrevanazertelem.blog.hu/api/trackback/id/tr801842148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aradia (törölt) · http://circus-diabolique.blog.hu 2010.03.20. 02:03:34

Aztak*rva...ez nem gyenge, csak úgy árad belőle az értelem:D
Egyébként ajánlom figyelmedbe a "picsán rúglak" című számukat, az is hasonló színvonal. Mondjuk én ezen a soron sírva röhögtem: "a csajod szemöldökét nem fogja senki kiszedni, az én whiskymet meg ne próbáljátok felvizezni" XD A refrén se semmi: "ha velem rajoskodsz, hidd el, hogy picsán rúglak" XDXDXD Komolyan, ha poénból csinálnák, akkor kalapom emelem, de hogy ezt komolyan is gondolják XD Bár nekik is vannak rajongóik...lehet, hogy erre van az a mondás, hogy nem az a buzi aki csinálja, hanem aki hagyja:D
Mindenesetre színvonalas produkcióik vannak.

jellylorum 2010.03.20. 10:36:23

Szerintem komolyan csinálják, mert végülis komoly szövegük van, és a zenéjüket akár még igényesnek is lehetne mondani (bár ez a stílus távol áll tőlem). Csakhát a rímek... :D

Remi Gaillard 2010.03.29. 00:19:42

Semmi baj nincs a Killával, mondjuk ez egy szar számuk, de tudnék nem egyet mondani, ami igenis ott van. Killakikitt, Káva, Furakor, AKPH, NKS, TKYD,Dsp, Day vs Mil, stb...ezek mind nagyon jó előadók, persze mindegyik csinált pár track-et, ami nem az igazi. Aki meg nem így gondolja...
az rágjon kórót.

far3well 2013.01.29. 00:46:56

érdemes lenne meghallgatni egy mostani Killa, vagy Tirpa trekket. :) csak hogy kiderüljön, hol is az értelem!

far3well 2013.01.29. 00:47:26

és nem Kilakikitt, hanem KILLAkikitt...
süti beállítások módosítása