A gimnáziumok, középskolák egyik nagy előnye volt, hogy volt egyfajta személyes kapcsolat tanár és diák között. És ez gyakran a dolgozatok értékelésén is meglátszott. Nálunk legalábbis ez így volt. És ez kicsit hiányzik is.
De nézzünk néhány példát:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Köszönöm, így lassan 7 év távlatából a tanácsot megfogadtam, ma már odafigyelek az órákon…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Én ha gimnáziumi diák lennék, felvetném azt az ötletet, hogy ne csak a tanár üzenhessen a diáknak, hanem fordítva is. Én ezt egyszer bejátszottam. A beadandó elemzés végére megírtam, hogy tudom, nem erről kellett volna kidolgoznom, de azzal nem tudtam mit kezdeni, és inkább írok mársól, mint semmiről. A kijavított elemzéssel vissza is jött a válasz, hogy rendben, ez legalább jó lett, de máskor azért próbálkozzak meg vele, akkoris ha nem megy, mert az érettségin már nem tudja elfogadni, ha a lap alján üzenek, hogy nem tudtam mit kezdeni a témával, írtam inkább másról.

Az ilyen dolgokon jót tud nevetni az ember. Viszont vannak dolgok, amik inkább sírásra késztetik a diákot. Engem mondjuk nem. Én soha nem vettem olyan komolyan a dolgokat hogy ne nevessek olyankor is, mikor a tanár téved, ráadásul az én káromra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez mondjuk két ellenpélda volt. Ki ne került volna már olyan helyzetbe, hogy 1-2 pont hiányzott neki a jobb jegyhez, és addig-addig győzködte tanárát, hogy igenis, az ott jó, míg meg nem kapta azt a pár pontot, és a jobb jegyet. Én ilyet soha nem csináltam, mielőtt visszaadták volna a dolgozatot a tanárok rájöttek, hogy én ennél a jegynél jobbat érdemlek..

Nade, mit szólnátok, ha ez a látvány fogadna??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha egyszer már rá lett írva az a jegy, miért kell mégegyszer átnézni?? Miért nem lehet előtte, hogy szerencsétlen diák, mikor meglátja a dolgozatát (merthogy ez már így került kiosztásra) ne azt lássa, hogy majdnem jobb jegyet kapott, de aztán mégsem…

És végül, de nem utolsó sorban itt van egy gyöngyszem, amit igazából nem tudok hova tenni… az egy dolog, hogy az ember elszámol valamit, egy két pont eltérés van a végeredményben. Az maximum egy jegy fel vagy le…. de ez?????

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ehhez az utolsóhoz hozzá kell tennem, nem az a meglepő hogy az 5ös 1esre lett javítva. Hanem hogy mit keres ott az az 5ös??  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://merrevanazertelem.blog.hu/api/trackback/id/tr171806633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása